MATEMATIČKO MESTO UČENIKA O.Š. "MAJKA JUGOVIĆA"

MATEMATIČKO MESTO UČENIKA O.Š. "MAJKA JUGOVIĆA"
Rafael: Škola u Atini

недеља, 20. децембар 2009.

tekst

DAN KADA SU SE BROJEVI UZNEMIRILI

U skupu REALNIH BROJEVA vladao je nemir.
To više ne može tako, reče broj JEDAN
„Zašto se borite za mesto na Pravoj, kada ima dovoljno tačaka za sve?
„Nije problem u tome, rekoše CELI BROJEVI.
Nego?, viknu broj JEDAN.
Prava na kojoj je bila samo 0 tužno upita: „Da li samnom nešto nije u redu?, a
CELI BROJEVI su dodali da oni jedini imaju prava na tačke: Sa nama je situacija potpuno jasna: nalazimo na jednakim rastojanjima jedni od drugih, levo i desno od 0. Sa desne strane 0 su POZITIVNI CELI BROJEVI. Na to su se PRIRODNI BROJEVI samo pogledali jer to je bilo njihovo mesto.No, ovi su nastavili-„Sa leve strane 0 su NEGATIVNI CELI BROJEVI.Takozvani SUPROTNI BROJEVI nalaze se levo i desno od 0, na jednakim rastojanjima. To su -1 i 1; -2 i 2; –3i 3.... Morate priznati da smo mi organizovan i uređen skup i zato smatramo da samo nama pripada mesto na Pravoj. Ostali će uneti nered. 
A gde vam je rezultat pri deljenju broja 3 brojem 5 ?, upita razlomak 3/5.
Deljenje? , uznemiriše se CELI BROJEVI, Mi tu nerado učestvujemo.
Počeli su da gube svoju nadmenost što je značilo da će se prilagoditi životu u zajednici –UNIJI sa drugim brojevima.
To što neka operacija VAMA ne daje rezultate, nikako ne znači da ne postoji.Drugi skup možda ima rezultate, a vi to i ne znate. ,uključiše se PRIRODNI BROJEVI: Mi smo prihvatili to što nemamo uvek rezultat za oduzimanje. Na primer: 3-5 ne pripada nama, pa šta ,okrenuše se ka skupu NEGATIVNIH CELIH BROJEVA, mi smo sa vama napravili zajednicu, i navikli smo se na VAS. Zajedno imamo veće mogućnosti i više rezultata.
Skup NEGATIVNIH CELIH BROJEVA je ćutao.
Broj JEDAN pogleda u skup DECIMALNIH BROJEVA, koji se do sada nisu ni čuli, i reče oprezno: Moramo da nađemo mesto za sve nas na Pravoj. Da li će biti problema sa brojevima ½ i 0,5; 3/4i 0,75....?
Ne, nikako. Znamo da smo jednaki, i da nam pripada ista tačka na Pravoj. Mi volimo da budemo zajedno. Sa nama su i 2/4, 3/6, 4/8 ., dodade 0,5, a sa njim se složi ½.
E, sad je lakše reče JEDAN Pravoj. Ja se kao Prvi osećam odgovornim za sve što se dešava u skupu BROJEVA. To je moj svet i ja ga volim.
Pa to je i naš svet i mi ga volimo  dodadoše NEGATIVNI CELI BROJEVI, „ i nećemo nered u našem svetu“
To što mi delimo istu tačku, uključiše se ½ i 0,5 ,  nije nikakav nered. Mnogo je lepše imati druga nego biti sam.
 O, da, dodade Prava.
NEGATIVNI CELI BROJEVI su zbunjeno ćutali.
–1 prekide ćutanje:Da li to znači da ću ja ostati sam?
A, ne doći ćemo mi“, dodadoše –2/2, -3/3, ...-15/15...
Prava je radosno gledala kako se mesta popunjavaju i svađa polako prelazi u razgovor.
Nadala se samo da će broj sa svojim rođacima doći kada se situacija u svetu BROJEVA smiri.




Маrijana Ajzenkol

Нема коментара:

Постави коментар